Практично завжди під час співбесіди роботодавці просять кандидатів розповісти про себе. Таким чином, вони отримують можливість оцінити наскільки претендент на роботу може логічно говорити му, чи впевнений він у собі, чи здатний адекватно підносити потрібні відомості, як буде взаємодіяти з оточуючими. Ще одна мета такого прохання — надати претенденту на роботу можливість справити бажане враження, налаштуватися на діалог і задати напрямок і тон бесіди. Щоб не розгубитися в найвідповідальніший момент і піднести себе в найкращому світлі, розповідь про себе варто підготувати заздалегідь.
Зміст статті
- Що розповісти про себе
- Як правильно побудувати розповідь
- Що неприпустимо говорити про себе
- Негативні сторони, чи потрібно про них згадувати
що розповісти про себе
Якщо ви думаєте, що просячи кандидата розповісти про себе, роботодавець бажає дізнатися про нього більше, як про людину — ви глибоко помиляєтеся. Перш за все, йому цікаво, яку користь ви можете принести компанії. Спираючись на це і потрібно будувати свою розповідь. Проходячи співбесіду, розкажіть про себе, як про працівника, розкажіть про своїх знаннях і уміннях, які будуть потрібні для роботи в компанії. Піднесіть себе як професіонала, готового розвиватися і прагне до нових досягнень. Не варто повторювати все, що викладено в резюме, при необхідності можете зробити на нього посилання. Щоб запам’ятатися роботодавцю і виділитися на тлі інших кандидатів, постарайтеся згадати і розповісти якусь яскраву історію про себе, яка ілюструє ваші успіхи. Наведіть кілька коротких прикладів з професійної діяльності, здатних вас охарактеризувати як хорошого фахівця.
Розповідь про себе на співбесіді може так само містити згадку про ваших особистих якостях. Однак описуючи їх, не перестарайтеся, тут дуже важливо знати міру, щоб не виглядати хвальком.
Читайте також: Як відпроситися з роботи — способи і правильні причини
Якщо у вас є рекомендації, не зайвим буде згадати і про них, так як багато роботодавців цим цікавляться. Якщо вами було отримано будь-яке додаткове освіту, можете розповісти і про це. Навіть якщо воно не стане в нагоді вам на цьому робочому місці, його наявність покаже вас як цілеспрямовану і амбітної людини.
Як правильно побудувати розповідь
Відразу варто обмовитися, що ваше оповідання має бути гранично коротким, але при цьому в ньому повинна міститися вся важлива інформація. В ідеалі розповідь повинен займати 2-3 хвилини. Причому, за цей час потрібно постаратися зацікавити роботодавця.
Для початку повідомте про свій вік і сімейний стан, після цього перейдіть до утворення. Назвіть навчальний заклад, які ви закінчили (якщо їх було кілька — обов’язково перерахуйте всі) і свою спеціальність. Тут же згадайте про курсах, стажуваннях, тренінгах, які ви проходили. Якщо ви володієте додатковими навичками, які можуть стати в нагоді у вашій передбачуваної діяльності, говоріть і про них. Такі позитивні якості співбесіду допоможуть пройти більш успішно.
Після цього зупиніться на розвиток своєї кар’єри. Але не кажіть про неї вже дуже довго і докладно. На перший план пропонуємо висунути найважливіші свої досягнення. Особливу увагу приділіть останнім місцем роботи, розкажіть про свої обов’язки і яку користь ви змогли принести компанії. Закінчити розповідь можна описом сильних сторін свого характеру, які допомагають в роботі.
Що неприпустимо говорити про себе
Найбільшою помилкою є, почувши прохання розповісти про себе, відповісти здивованим і розгубленим мовчанням. Це покаже, що ви абсолютно не готувалися до співбесіди, а, отже, і те, що робота, на яку ви претендуєте не так вже для вас і важлива. Не можна на подібне прохання відповідати і відповідними репліками, типу: «Що конкретно ви хочете дізнатися».
Читайте також: Як заробити на домашньому манікюрі поради для майстрів
Коли вас на співбесіді просять розповісти про себе, не зачіпайте область особистих інтересів. Про це можна розповісти лише в тому випадку, якщо роботодавець спеціально запитає. Не потрібно поширюватися і про факти, які не мають відношення до вашої професії і роботі. Також не варто критично висловлюватися про колишніх керівників і оцінювати їх діяльність. Небажано міркувати про норми поведінки, політичної ситуації.
Не можна обговорювати під час співбесіди, погані якості людей, ви повинні навпаки показати, що вмієте знаходити контакт з оточуючими і зберігати ділові і дружні зв’язки.
І останнє, що ні в якому разі не можна говорити — це неправду. Не варто думати, якщо ви припишіть собі чужі досягнення, про це ніхто не дізнається. У професійному середовищі цілком можуть знайтися спільні знайомі, тому рано чи пізно, ваша брехня розкриється.
Негативні сторони, чи потрібно про них згадувати
На заданий на співбесіді питання розповісти про себе, наслідувати повинен простий і відвертий відповідь, однак це зовсім не означає, що потрібно говорити про все. Практично ніхто з людей, які бажають справити позитивне враження, не стане добровільно згадувати про свої негативні сторони. Робити це на співбесіді теж не обов’язково, про поганих якостях, особливо тих, що ніяк не впливають на роботу, роботодавцю знати зовсім необов’язково.
Однак нерідко про наявність недоліків запитують прямо, щоб оцінити наскільки адекватно претендент на посаду себе оцінює. В цьому випадку говорити, що вони у вас відсутні неправильно. Просто, проходячи співбесіду, негативні якості постарайтеся піднести як похідні позитивних рис. Наприклад, такий недолік, як балакучість, перетвориться в гідність для PR-менеджера.
Але хвалити себе і стверджувати, що успіхи — тільки ваша заслуга не варто. Більше симпатій викличе кандидат, який здатний визнати за собою і іншими право на помилки і не заперечує, що цілі досягалися не тільки завдяки йому, а в це був внесений вклад ще й колег чи підлеглих.
Читайте також: Питання на співбесіді як підготувати себе до несподіванок