Нова робота завжди має на увазі знайомство з новими людьми. У більшості ця обставина викликає масу хвилювань, адже неможливо передбачити, як тебе зустрінуть, чи вдасться сподобатися колегам, знайти з ними спільну мову і т.д. На жаль, на новому місці мало кому вдається уникнути проблемних моментів, до цього варто бути готовим і постаратися з ними впоратися з найменшими втратами.
Зміст статті
- Жіночий колектив
- Чоловічий колектив
- Різноплановий колектив
жіночий колектив
В суто жіночий колектив влитися набагато складніше ніж, наприклад, в змішаний. У них зазвичай панують свої закони і порядки, а співробітники нерідко влаштовують новачкам перевірки на міцність. Від того, як це випробування ви перенесете і буде залежати подальша ваша доля, тобто майбутні відносини з колегами.
Якщо ви переживаєте і не знаєте, як влитися в новий колектив, щоб не стати в ньому ізгоєм, можливо, вам допоможуть наведені нижче поради:
- Перш за все, вам необхідно показати, що ви прийшли з миром і розкрити свої кращі сторони.
- Будьте готові до того, що перший час до вас будуть грунтовно придивлятися і оцінювати. Постарайтеся виглядати і вести себе на рівні. Будьте привітною і стриманою, не розповідайте про себе занадто багато і намагайтеся не базікати зайвого, а тим більше брехати або плести інтриги.
- Якщо вас спробують «перевірити на міцність», намагайтеся не показувати свою слабкість, не звертайте уваги на причіпки. Пам’ятайте, зазвичай, чіпляються ті, у кого в житті щось не склалося. Для них це спосіб позбутися від негативу, виплеснути негативну енергію.
- Не дозволяйте себе експлуатувати, у колег це може стати звичкою і вам постійно крім своєї роботи доведеться робити ще і частину чужої або щодня, наприклад, готувати по службі кави або бігати в сусідній магазин.
- Якщо вам сказали або зробили щось погане, не показуйте своїх справжніх почуттів, просто посміхніться кривдниці співчуває посмішкою.
- Постарайтеся перейнятися атмосферою колективу, дотримуйтесь його негласним традиціям, які прийнято всім дотримуватися.
- Не бійтеся йти на контакт, однак намагайтеся при цьому бути не надто нав’язливою.
- Щоб вам було простіше освоїтися, постарайтеся знайти кого-то, хто зможе вам розповісти про деякі нюанси корпоративної культури. Наприклад, де прийнято обідати в їдальні або на робочому місці, чи прийнятна перевіряти з робочого комп’ютера свою пошту.
Читайте також: Фен-шуй робочого столу правильне оформлення місця
Щоб стати частиною колективу і не нажити завчасно собі ворогів, варто дотримуватися всього десяти правил або навіть заповідей. Їх не можна порушувати ні за яких умов.
Як не повинен себе вести новий співробітник в колективі:
- Провокувати конфлікти.
- принижується перед будь-ким.
- Вести себе вульгарно і дуже зухвало.
- Писати доноси і скаржитися керівництву.
- Говорити погані відгуки про минулу роботу, керівництві , колег.
- Прикро реагувати на жарти.
- Викликати загальну увагу до себе.
- Фліртувати з колегами або начальством.
- Розповідати про спорідненість або знайомстві з людьми, які займають вищу посаду.
- Провокувати конфлікти.
Чоловічий колектив
Перший робочий день для будь-якого новачка, в тому числі і чоловічої статі, наповнений страхом і величезним бажанням справити найкраще враження і привернути до себе товаришів по службі. Чоловічі колективи бувають абсолютно різними і не завжди вони виявляються доброзичливими.
Нерідко перший час новачок зустрічає відчуженість і насторожене ставлення до себе нових колег. Швидко зорієнтуватися і зрозуміти, як влитися в новий колектив і заслужити прихильність оточуючих — досить непросте завдання.
Щоб трохи її спростити перед першим робочим днем постарайтеся дізнатися якомога більше про компанію, її правилах, діяльності, корпоративної етики. Допомогти в цьому зможе як всюдисущий Інтернет, так і, можливо, знайомі. Також в мережі можна спробувати знайти інформацію про майбутніх колег і начальство.
Крім цього існує кілька загальних рекомендацій стосовно того як вести себе в новому колективі:
- Будьте собою. Не намагайтеся здатися краще (комунікабельні, розумніші, працездатності і т.д.), ніж в дійсності. Вічно ви прикидатися не зможете, тому ваш обман коли-небудь розкриється і тоді всі побачать вас справжнього. Популярності це вам точно не додасть.
- Чи не набридає. Намагайтеся контролювати себе, не ставте занадто велика кількість питань і не пропонуйте постійно свою допомогу. Повірте, ніщо так не дратує людей, як надмірна нав’язливість.
- Проявіть терпіння . Не потрібно чекати, що все вас полюблять у перший же день, деякі місяцями вливаються в колективи. Наберіться терпіння. Довіряти вам стануть не відразу, причому величезну роль в цьому відіграють ваші вчинки.
- Не критикуйте. Тримайтеся осторонь, коли хтось обговорює інших співробітників. Хоча б перший час утримайтеся від будь-яких висловлювань (особливо невтішних) на адресу колег, так як це може налаштувати людей проти вас.
- Будьте привітні . Робочий процес не завжди проходить легко, буває всяке. При будь-яких обставинах залишайтеся доброзичливим. Чи не накопичуйте в собі негатив, інакше він може виплеснутися на інших. Намагайтеся у всьому шукати позитивні моменти, підтримуйте колег у скрутну хвилину добрим словом або навіть вчинком. Позитивні люди оточуючим подобаються завжди.
- Активно обговорюйте робочі проекти. Не варто бояться висловлювати власну думку, задавайте питання, але тільки по суті, вносите раціональні пропозиції. Це покаже вас як гарного працівника. Однак все говорите делікатно, проявляючи повагу до колег. Категоричне і зверхнє поведінка неприпустима.
- Будьте відповідальним . Завжди сумлінно виконуйте доручення, розпочате доводите до кінця. Зневажливе ставлення або помилка у виконанні завдання, цілком може вплинути на ставлення до вас колективу.
- Консультуйтесь у колег . Однак ваші консультації обов’язково повинні бути тільки по суті і нечастими. І, звичайно ж, завжди дякуйте колег за допомогу. Це допоможе швидше подружитися з товаришами по службі.
Читайте також: Ревнощі — як позбутися від руйнівного почуття
Різноплановий колектив
Проблеми в новому колективі неминучі, щоб їх мінімізувати, перш за все, необхідно зрозуміти систему взаємовідносин в ньому, а потім діяти відповідно його законам і порядкам, навіть якщо це для вас дуже незвично.
- Колектив з формальними відносинами . У такому суспільстві суто робоча атмосфера, між співробітниками лише ділові відносини, чітко дотримується ієрархія. Ваше головне завдання бути гранично стриманим, небагатослівним і коректним. Можливо, в подібній атмосфері ви будете себе відчувати не особливо затишно, але все ж міняти що-небудь не варто, в таких колективах «білі ворони» просто не приживаються.
- Колектив з невимушеними відносинами . Як правило, працювати в подібних колективах досить комфортно. У них співробітники звертаються один до одного на «ти», разом відзначають свята, багато спілкуються. У такій атмосфері часто виникають дружні відносини. Проте, розслаблятися не варто, оскільки ваші одкровення і висловлювання цілком можуть використовуватися проти вас. Спочатку гарненько придивіться до колег, не брешуть, не обговорюйте інших, зосередьтеся на роботі, нехай вас спочатку оцінять як фахівця.
- Колектив, в якому відсутні чіткі правила. У подібних колективах відсутня певна кадрова політика, в них відсутні чіткі правила, не ставляться завдання по досягненню конкретних цілей. Тут переважає атмосфера невизначеності, панує прихований хаос. У такому колективі нерідко співробітники діляться на угруповання. Ваше завдання не поспішати примикати до однієї з них. Нова робота, новий колектив — це складне випробування. Щоб його подолати намагайтеся бути доброзичливими з усіма, але при цьому залишайтеся діловим працівником. Незважаючи на ситуацію, уникайте конфліктів, постарайтеся завоювати повагу співробітників, поступово виробляючи власну стратегію спілкування з ними.